Reflektioner

”Ni är kassa på återkoppling”

Ca 2 minuter att läsa

Tidigare idag satt jag på ett möte kring processer hur återkoppling ska ske tillbaka till säljare/support från oss som arbetar med produktutveckling. Anledningen var att vi inte riktigt vet hur vi ska hantera återkopplingen av alla de önskemål som kommer in.

Vi har ett bra sätt att ta emot önskemål. Vi har ett bra sätt att registrera dessa i vår backlog. Vi har ett bra sätt att diskutera och prioritera dom. MEN, vi har inte ett bra sätt att arbeta med återkoppling tillbaka till våra intressenter. Vi vet att vi är dåliga (kan nog även sträcka mig till kassa) på det och jag upplever att problemet finns på alla de arbetsplatser jag tidigare varit på. Alla vet om det, men ändå är det så svårt att få till det.

Designed by Dooder

Vi har idéer på hur vi ska lösa det och hoppas på att kunna komma tillbaka till det en dag och skriva ett inlägg; ”Ni är grymma på återkoppling”. Tills dess får vi nog helt enkelt gå kurs i Hur man kommunicerar 1.0.

Reflektion

Det är svårt med återkoppling på önskemål från intressenter. Verktyg i all ära, men det gäller att bli bättre på att kommunicera! Börja där så kommer det andra per automatik.


0
Dela:

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of